מה זה תמא 38

תמ"א 38 הינה תכנית מתאר ארצית שמטרתה לדאוג לחיזוק מבנים ישנים שנבנו על פי תכנית בנייה שהייתה נהוגה עד 1980.

תמ"א 38 יצאה לפועל מכיוון שהועלתה הטענה כי המבנים שנבנו עד לשנה זו אינם עומדים בתקן הנדרש בכדי להתמודד עם סכנות רעידות האדמה המופיעות באופן שכיח בישראל. לכן, באישור ממשלת ישראל וביוזמתה של המועצה הארצית לתכנון ולבניה אושר תמ"א 38 והחל לפעול.

תמ"א 38 נועד לתת הזדמנות לדיירים השונים הפזורים במבנים לא בטיחותיים, לפעול ולהביא לידי יישום תכנית בנייה שתחזק את המבנה על פי התקן בהתמודדות בשעת רעידת אדמה.

תמ"א 38 מספק תקציב השתתפות לכל משפצי מבנה. בכך תמ"א 38 נותן תמריץ לבעלי הדירות והמבנים לבצע את החיזוק הנדרש. כמו כן, תמ"א 38 דואג להקלות משמעותיות ואי צורך בהגשת תכנית בנייה מפורטת, וכן הקלות בתשלומי מס.

תמ"א 38 מתייחס גם לבנייני מגורים וגם למבנים עסקיים.
מבנים שאינם נכללים ברשימת תמ"א 38 הם מבנים לא מאוישים המשמשים בדרך כלל כחדרים לאחסון, מבנים בעלי קומה אחת או שתיים ששטחם הכולל הוא עד 400 מ"ר. תמ"א 38 אינו מתייחס למבנים שאינם עומדים בתקנים הראויים והמיועדים להריסה סופית על פי צו בית משפט.

במידה ויש רצון מטעם דיירי הבית לבצע את חיזוק המבנה על פי תמ"א 38 נעמיד בפניכם צוות מנוסה בתכנון בנייה מפורטת ומדויקת, בעמידה מול הרשויות המקומיות בקבלת האישורים, וכן ניסיון בבנייה בפועל.

נבצע על פי תמ"א 38 הכולל בדרישותיו הראשוניות את חיזוק שילדת הבניין. כאשר יגיש בעל מבנה בקשה כזו, היא תתקבל באופן אוטומטי מאחר שזהו הבסיס בחיזוק מבנה קיים, כנגד רעידת אדמה. תמ"א 38 כולל בתוכו גם הוספת חדרים בבנייני מגורים בכדי שישמשו כחדרי ממ"ד, הוספת מעליות וכן שיפוץ חדרי מדרגות והפיכתם לתקינים לשימוש בשעת הצורך.

תמ"א 38 כולל בתוכו סעיפים המתייחסים לשיפוץ הכללי של הבניין, כמו חדר האשפה והחצר המשותפת. על ידי הוספת סעיפים אלו, תמ"א 38 עוזר להעלות את ערכו של המבנה בכ-30% ויצר שינוי חיובי בערים רבות.

רוצים לשמוע יותר פרטים צרו קשר עם צוות המכון הישראלי בדק בית .